Key Account Software Representative (Bilingual)

Compartir Facebook

Empresa

GB Advisor LLC

Descripción de la Empresa

Proveedores de Software y Servicios Profesionales, representantes de marcas.

Estado

Distrito Capital

Localidad

Caracas

Tipo de Contratación

Tiempo Completo

Descripción de la Plaza

GENERAL OBJETIVE
Facilitate the development of strong and trust-based relationships with the existing customer base, driving revenue growth through the proactive identification of opportunities for effective cross-sell and up-sell strategies, guiding customers in their commercial journey, and ensuring their ongoing success.

KEY RESPONSABILITIES
1. Contact and initiate growth processes with installed base customers in a timely manner, adhering to the established SOPs to ensure a structured and effective approach.
2. Analyze customer needs and behaviors to identify and leverage cross-sell and up-sell opportunities that deliver added value to both the customer and the company.
3. Design and implement effective cross-sell and up-sell strategies that align with both the customer’s goals and the company’s business objectives, ensuring mutual success.
4. Identify new sales opportunities within the customer base and manage follow-up activities diligently, from initial contact through to successful closure, ensuring that all potential deals are maximized.
5. Build, maintain and nurture strong, trust-based relationships with existing customers by establishing consistent, personalized communication that fosters long-term loyalty and satisfaction.
6. Guide customers through their commercial journey acting as a strategic advisor to them and offering ongoing guidance on how to maximize the use and benefits of the company’s products or services.
7. Conduct compelling presentations and demonstrations of additional products and services, clearly articulating their benefits and how they can meet the customer’s evolving needs.
8. Negotiate pricing and terms for sales and service agreements, ensuring that both the customer’s and the company’s interests are well-represented in the final terms.
9. Keep detailed, up-to-date records of customer interactions, sales activities, and tasks in the CRM, ensuring accurate tracking and reporting.
10. Act as the liaison between the customer and the support team facilitating the resolution of any inquiries or issues that arise during the growth process.
11. Prepare and generate sales forecasts based on current customer activity, providing insight into future revenue streams and potential growth opportunities.
12. Prepare and present detailed reports on account progress, including actionable recommendations for continuous improvement and enhanced customer engagement.
13. Comply with and encourage compliance with rules and procedures established in the organization.

JOB PROFILE
EDUCATION LEVEL Bachelor’s degree in Business Administration, Industrial Engineering, Marketing, International Business or related.
EXPERIENCE 2+ years of experience in similar positions in the field (Prefer). With proven experience in Growth Process.
ENGLISH LEVEL Advanced.

Mínimo Nivel Académico Requerido

Universidad Completa

Mínimo Nivel de Inglés Requerido

Avanzado

Mínima Experiencia Laboral Requerida

3-4 años

Esta Oferta de Empleo ha expirado

Encuentre otras Ofertas de Trabajo similares en nuestro Buscador de Empleos
Oferta destacada

Supervisor de Operaciones residenciado en zona del centro de caracas

  • Ubicación: Quinta Crespo | Estado: Distrito Capital
  • Nos encontramos en la búsqueda. de un Supervisor de Operaciones altamente organizado y motivado para unirse a nuestro equipo en Distribuidor de Frenos en Quinta...
  • Publicación: 09/06/2025 - Salario: 400
Oferta destacada

Asesor integral en Telemarketing

  • Ubicación: Altamira | Estado: Distrito Capital
  • ¡Únete a Nuestro Equipo! Somos una empresa líder en el sector salud y pólizas, dedicada a ofrecer servicios de calidad y en constante búsqueda de...
  • Publicación: 18/06/2025 - Salario: ----------

Especialista de Ventas y Mercadeo

  • Ubicación: Caracas | Estado: Distrito Capital
  • Importante empresa del sector industrial, se encuentra en la búsqueda del siguiente perfil: ESPECIALISTA EN VENTAS Y MERCADEO bilingüe Propósito del Cargo El profesional de...
  • Publicación: 04/07/2025 - Salario: ----------
Oferta destacada

ASISTENTE ADMINISTRATIVO

  • Ubicación: Boleita | Estado : Distrito Capital
  • Preparar y Desarrollar oportunamente los procesos administrativos relacionados con: Facturación, Registro de Cuentas por Cobrar, Cuentas por Pagar. 1. Chequear, Conciliar y registrar a diario...
  • Publicación: 02/07/2025 - Salario: 6000
Oferta destacada

SOLICITAMOS VENDEDORES SERVICIOS SALUD VENTA MASIVA

  • Ubicación: Caracas | Estado : Miranda
  • Solicitamos Vendedores Profesionales, de buena presencia, con amplia experiencia en ventas de servicios tangibles, preferiblemente área de salud. Ofrecer Servicios Consultas Médicas Especialidades (Integrales) atendidas...
  • Publicación: 30/06/2025 - Salario: BASE
Oferta destacada

Asistente Administrativo de Facturacion y Cobranzas

  • Ubicación: Pueblo De Baruta | Estado : Miranda
  • TSU en Administracion-contabilidad. INDISPENSABLE RESIDA CERCA DEL PUEBLO DE BARUTA Buen manejo operativo de Saint o Valery Administivo-facturacion. (Indispensable) Experiencia de 3 a 4 años...
  • Publicación: 06/07/2025 - Salario: ----------
Oferta destacada

Coordinador de Sede de Ventas

  • Ubicación: Caracas | Estado : Miranda
  • Instituto Loscher dedicado a la venta y enseñanza de Cursos de Ingles esta en la búsqueda de un Coordinador de Ventas. : El Coordinador...
  • Publicación: 24/06/2025 - Salario: 330000
Oferta destacada

JEFE DE TALENTO HUMANO

  • Ubicación: Puerto Ordaz | Estado : Bolivar
  • Importante empresa del sector Retail desea incorporar un Jefe de Talento Humano capaz de ir más allá de la simple administración de personal. Dada la...
  • Publicación: 12/06/2025 - Salario: ----------